Friday, July 6, 2012

Program Sempena Mesyuarat Agong PUSPANITA PULAU PINANG



PUSPANITA Pulau Pinang telah mengadakan mesyuarat agongnya pada 29 Mac 2012 di Dewan Sri Pinang, Georgetown Pulau Pinang. Kehadiran hampir 300 ahli PUSPANITA dari 5 daerah menggamatkan suasana di dalam Dewan Sri Pinang.

KEMAHIRAN JARI EMAS

Dalam membantu meningkatkan ekonomi masyarakat, Team Jari Emas telah memperkenalkan Kemahiran Jari Emas kepada lapisan masyarakat terutama golongan wanita yang bekerja. Seramai 10 orang usahawan Jari Emas berkemahiran tinggi telah dipilih untuk aktiviti On Job Training sepanjang hari tersebut.

Antara Aktiviti Yang Dijalankan Adalah :

Pertama, menawarkan khidmat Urutan Kurangkan Stres Tanpa Perlu Makan Ubat. Para pengunjung berpeluang merasai wajah mereka diurut bagi mengendurkan rasa stres supaya rasa lebih tenang dan menyegarkan dengan kadar bayaran hanya RM 5. Berkonsepkan Rest & Go, para pengunjung tidak putus-putus mendapatkan khidmat ini sehingga para usahawan Jari Emas tidak menang tangan melayan pelanggan mereka.

Selain itu, kita juga ingin memperlihatkan kepada para pengunjung bahawa dengan kemahiran ini, mereka boleh buat di mana-mana sahaja, pada bila-bila masa, dengan sesiapa sahaja asalkan bakal pelanggan mereka ada wajah, Dan yang paling penting, mereka boleh menjana pendapatan On The Spot asalkan ada kerusi, kemahiran ini dapat dipraktikkan terus. Malah, ada juga pengunjung bukan sahaja merasai urutan stres tetapi juga ada yang membuat temujanji untuk merasai Full Facial untuk transformasi kulit muka supaya kulit muka lebih bersih, gebu, anjal dan berseri dengan bayaran hanya RM 35 sahaja.
Kita juga membuka peluang kepada pengunjung yang berminat untuk mempelajari kemahiran Jari Emas ini untuk menghadiri bengkel selama 20 Jam dan juga mencadangkan kepada beberapa wakil jabatan untuk menganjurkan program pengurusan stres. Alhamdulillah, mendapat sambutan yang menggalakkan. Tahniah di atas komitmen para usahawan Jari Emas yang telah bertungkus-lumus dalam menjayakan program Mini Karnival Jari Emas.

 
 









Tahniah Kepada Usahawan Jari Emas

No comments:

Post a Comment